Stadgar och Styrelsens kontaktuppgifter och uppdrag

Nya stadgar 2021-05-10. Vi har antagit Bostadsrätternas Mönsterstadgar med undantag för paragraf 24 där vi har en egen skrivning om styrelsen från tidigare stadgar. Här är länken till de nya stadgarna i sin helhet.

Stagdar 2021.pdf

Brf Delfinen 2 – kontaktuppgifter till styrelsen

Styrelsen kontaktas via mailadressen brf.delfinen2@gmail.com eller via brevlådan i porten mot Kapellgatan. Styrelsen tar tacksamt emot idéer och förslag från medlemmarna!

Ledamöter

Cina Wikeborg, ordförande    0720 661 516

Göran Boman, kassör   0730 214 206

Peter Brost, sekreterare  0735 129 169

Magnus Olsson  0707 773 222

Måns Thorvinger   0737 357 261

Suppleant

Madeleinne Kertesz

Valberedning

Magnus Jando   0709 655 372

Britt-Marie Björkegren 0731 533 600

Vill du bli styrelsemedlem? Kontakta valberedningen.

Styrelsens uppdrag

Som medlem i en bostadsrättsförening har vi inflytande över vad som händer och sker i föreningen. Det innebär också att vi alla har ett gemensamt ansvar för föreningen. Av praktiska skäl kan inte alla hushåll delta i styrelsearbetet, men vi ser gärna att fler engagerar sig. Styrelsearbetet i en bostadsrättsförening är ett spännande och förtroendefullt uppdrag. Bland de viktigaste uppgifterna är att förvalta föreningens fastighet och övriga tillgångar och se till att de hålls i gott skick. En annan viktig uppgift är att förvalta ekonomin på ett sådant sätt att medlemmarnas ekonomiska intressen kan tas tillvara på bästa sätt. Styrelsen sammanträder kvällstid några timmar per gång och ca 6 gånger per år. Därutöver kan det förekomma en del specialuppdrag för dom som är intresserade. Arvode utgår för styrelsearbetet. Styrelseärenden Har du något ärende du vill ta upp med styrelsen (frånsett felanmälan som hanteras under egen flik på hemsidan) är du välkommen att lämna ett meddelande i föreningens brevlåda som finns i porten ut mot Kapellgatan. Brevlådan tömmes varje vecka. Inlämnade ärenden behandlas och protokollförs vid närmast påföljande styrelsemöte. Styrelsen återkopplar personligen till den som lämnat in ärende dagarna efter styrelsemötet.